Overslaan en naar de inhoud gaan

Emerce Banking insight congres over web 2.0

Gisteren vond het eerste Emerce congres plaats met de de focus op 1 branche: de bankwereld. Lokatie IJ toren in Amsterdam. Aanwezig ca 150…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Emerce heeft voor banking gekozen omdat volgens hen deze sector op veel fronten vooruit loopt op andere sectoren. Waarom? Door internetbankieren is het primaire contact van de klant verschoven van kantoor naar internet. Daardoor wordt de focus van banken meer en meer op internet gelegd voor wat betreft service, transactie en last but not least interactie met de klant.

related partner content for mobile comes here

Centraal stond web 2.0: welke opvallende en inspirerende web 2.0 activiteiten worden er momenteel bij banken ontplooit?

Waarover hadden de sprekers het? ABN AMRO en ING over second-life, Fortis over hun ondernemersplatform, Rabobank over mobiel bankieren, SNS over optimaliseren van conversie op internet, Boober over p2p lending, Frank Jansen over banking 2.0, Usarchy.com over de gefrustreerde internetter die maar niet begrepen wordt door bedrijven, Interview NSS over regie van touchpoints en Forrester over Social Computing in banking.

De meest inspirerende bijdrage kwam wat mij betreft van Catherine Ossenmerct van Fortis. Haar case ging over , een ondernemersplatform waar ondernemers met elkaar en over elkaar kunnen praten, elkaar tips kunnen geven en waar ze informatie kunnen halen en delen. Het portal staat live sinds 1 februari. Gekozen is het platform niet Fortis te labelen om het zo onafhankelijk mogelijk te houden. Totnutoe nog geen grote aantallen op dit portaal; maar dat is volgens Catherine niet erg omdat het primaire doel leren is: leren hoe de interactie met ondernemers virtueel werkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in