Oxxio voegt 'next level' chatbot toe aan mobiele app


Oxxio is naar eigen zeggen de eerste energieleverancier ter wereld die een bot introduceert waarmee het interactie met gebruikers aangaat. De intelligente ‘next level’ chatbot, genaamd O, geeft app-gebruikers inzicht in hun energieverbruik én helpt deze interpreteren, onder meer door meterstanden anoniem te vergelijken met andere gebruikers.
'O is de persoonlijke Energiebuddy van de gebruiker', vertelt Joos Luteijn, Digital Lead Oxxio. 'Afhankelijk van het energieverbruik en app-gebruik, bieden we gebruikers interactie op maat. Bovendien wordt O steeds slimmer. Complexe algoritmes zetten grote hoeveelheden onoverzichtelijke data om naar gebruiksvriendelijke en bruikbare informatie.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe bedoeling is dat gebruikers in de nabije toekomst O vragen kunnen stellen. En als vervolgstap ziet Luteijn ook een stap naar platformen als Siri van Apple of Facebook Messenger.
O is in samenwerking met TamTam en CX Company ontwikkeld en wordt aan de Oxxio App toegevoegd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid