Overslaan en naar de inhoud gaan

Nazaat oprichter V&D ziet af van merknaam

Een verzoek aan de rechter-commissaris om de verkoop van de merknaam aan onder meer CoolCat-baas Ronald Kahn terug te draaien leverde niets…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Marc Vroom, een nazaat van een van de oprichters van V&D, en media-ondernemer Richard Otto zien af van hun pogingen de merknaam V&D in handen te krijgen. Een verzoek aan de rechter-commissaris om de verkoop van de merknaam aan onder meer CoolCat-baas Ronald Kahn terug te draaien leverde niets op, zo laten ze woensdag in een verklaring weten.

related partner content for mobile comes here

De twee ondernemers vinden dat hun overnamepoging geen eerlijke kans heeft gekregen van de curatoren van V&D. De rechter-commissaris gaf echter aan dat alleen schuldeisers bezwaar kunnen aantekenen tegen het optreden van de curatoren.

Otto en Vroom zeggen niet van plan te zijn schuldeisers te benaderen om op die manier alsnog een poging te wagen. Als schuldeisers echter uit eigen beweging juridische stappen ondernemen, dan staan ze er wel voor open alsnog een bod te doen.

&;We hebben nog steeds weinig vertrouwen dat het biedingsproces op juiste wijze is verlopen, zoals dat curatoren zelf bepalen met wie ze wel of niet zaken willen doen&;, zeggen Otto en Vroom in de verklaring. &;Maar als de rechter-commissaris onze klacht volgens de wet niet hoeft te behandelen dan zullen we ons daarbij neer moeten leggen.&;

Otto en Vroom hadden met het merk onder meer een webshop en pop-upwinkels willen opzetten. Kahn en zijn twee partners willen van V&D ook een webwinkel maken en op termijn mogelijk ook weer winkels openen.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in