Overslaan en naar de inhoud gaan

Opt-in reclame afgekraakt

Weldenkende (ahum, typisch Nederlandse arrogante grachtengordel kwalificatie) nieuwe mediavorsers menen maar al te graag dat de tijd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weldenkende (ahum, typisch Nederlandse arrogante grachtengordel kwalificatie) nieuwe mediavorsers menen maar al te graag dat de tijd voorbij is dat je mensen reclame door de strot kan duwen. Ze vermijden reclame zo veel mogelijk, met hun muis en met digitaal opnemen en kijken. Dus voegt pionier in digitaal opnemen TiVo aan haar de opt-in spot toe. Heel modern, maar werkt het ook?

related partner content for mobile comes here

TiVo heeft zelf een neergezet van 'gewenst adverteren'war de geïnteresseerde kijker zeker voor zal gaan zitten, met hle ehoge responseratio.

TiVo gaat nu een stap verder met het aanbieden van reclame nadat opgenomen programma's zijn bekeken. De kijker krijgt na afloop van het bekeken programma direct een menu met daarin ook reclames die hij kan kiezen. Heel netjes opt-in.

Maar gaat dat ook werken?

wordt de nieuwe mogelijkheid totaal afgekraakt door Todd Chanko, analist van JupiterResearch: "Dit is toch niet waarvoor mensen de TiVo kopen? Die gebruiken de recorder juist om reclame te ontwijken. Gaan ze dan eerst de reclame van bijvoorbeeld Burger King vermijden om die vervolgens na hun programma nog op te roepen. Ik begrijp de psychologie hiervan niet."

Dus toch maar vasthouden aan het zo slinks mogelijk voorzien van content met reclame, die dan in elk geval niet mag irriteren? Of maakt een beetje ergernis van reclame ook niks uit?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in