Opt-in reclame afgekraakt


Weldenkende (ahum, typisch Nederlandse arrogante grachtengordel kwalificatie) nieuwe mediavorsers menen maar al te graag dat de tijd voorbij is dat je mensen reclame door de strot kan duwen. Ze vermijden reclame zo veel mogelijk, met hun muis en met digitaal opnemen en kijken. Dus voegt pionier in digitaal opnemen TiVo aan haar reclamevormen de opt-in spot toe. Heel modern, maar werkt het ook?
TiVo heeft zelf een heel aardig praktijkgeval neergezet van 'gewenst adverteren'war de geïnteresseerde kijker zeker voor zal gaan zitten, met hle ehoge responseratio.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTiVo gaat nu een stap verder met het aanbieden van reclame nadat opgenomen programma's zijn bekeken. De kijker krijgt na afloop van het bekeken programma direct een menu met daarin ook reclames die hij kan kiezen. Heel netjes opt-in.
Maar gaat dat ook werken?
Op ZDnet wordt de nieuwe mogelijkheid totaal afgekraakt door Todd Chanko, analist van JupiterResearch: "Dit is toch niet waarvoor mensen de TiVo kopen? Die gebruiken de recorder juist om reclame te ontwijken. Gaan ze dan eerst de reclame van bijvoorbeeld Burger King vermijden om die vervolgens na hun programma nog op te roepen. Ik begrijp de psychologie hiervan niet."
Dus toch maar vasthouden aan het zo slinks mogelijk voorzien van content met reclame, die dan in elk geval niet mag irriteren? Of maakt een beetje ergernis van reclame ook niks uit?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid