Overslaan en naar de inhoud gaan

NS-blad Rails ‘te hip’ voor reizigers

Het eigenzinnige reizigersblad van de NS, Rails, houdt in zijn huidige vorm op te bestaan. De NS vindt het blad te elitair en niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het spoorbedrijf heeft een aantal uitgevers uitgenodigd een voorstel in te dienen voor een geheel nieuwe bladformule voor . Het enige wat behouden blijft, is de naam.
“Het huidige Rails is een schoolvoorbeeld van een mooi, tegendraads en hip tijdschrift. Daar zijn we best een beetje trots op. Alleen levert het ons veel te weinig op. Het blad is zonder dat dit de bedoeling was avant-gardistisch geworden; het wordt vooral gewaardeerd door een kleine groep randstedelingen. De meeste van onze reizigers laten het blad links liggen. En dat is niet de bedoeling,” aldus Bonita van Lier, Bladmanager bij de NS, tegenover de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

Ook heeft Rails volgens Van Lier last van de gratis kranten die op de stations worden verspreid. "Rails raakt in de bagagerekken vaak ondergesneeuwd door een berg oude kranten. Schoonmakers gooien deze stapel aan het einde van de dag in de papierbak. Ook al hebben ze de instructie de Rails eruit te vissen, het gebeurt dikwijls niet.”
De NS wil meer regie over het blad krijgen. De nieuwe Rails moet meer praktische NS-gerelateerde informatie bevatten, bijvoorbeeld over veranderingen in de dienstregeling. “Maar het moet ook een mooi en leuk blad blijven, mensen moeten het natuurlijk wel gaan lezen. Denk daarbij aan de Allerhande en de Holland Herald.”

Rails bestaat sinds 1989 en is de laatste jaren door externe uitgevers gemaakt. Voor die tijd heette het blad Tussen de Rails. Het was sinds 1957 door de NS zelf gemaakt. Rails wordt elke twee maanden in een oplage van 60 duizend exemplaren in de treinen verspreid. (Volkskrant)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in