Merknaam Daewoo verdwijnt in Europa
Negen jaar nadat de Zuid-Koreaanse autoproducent Daewoo zijn auto's in West-Europa introduceerde, verdwijnt de merknaam. Eigenaar General…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
In Oost-Europa staat al Chevrolet op de auto´s. De Duitse krant Handelsblatt meldt dit vanmorgen. GM wil van Chevrolet een wereldmerk maken. Het Amerikaanse concern werd in 2002 de grootste aandeelhouder van Daewoo, toen het een belang van 44,6 procent nam in de op twee na grootste autofabrikant van Zuid-Korea.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Alleen in Azië blijft de merknaam Daewoo bestaan. Ten tijde van de introductie van Daewoo in 1995 werd er een enorm marketingbudget besteed aan het genereren van naamsbekendheid. In Nederland zit het account bij LaMarque (Handelsblatt via Spitsnet).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid