Overslaan en naar de inhoud gaan

Online advertising groeit met 58 procent

Adverteren op internet zit nog altijd in de lift. In het tweede kwartaal van 2004 kwamen de netto online bestedingen op 15,6 miljoen, aldus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een jaar geleden kwamen de online bestedingen uit op 9,9 miljoen.
Van 14 Europese landen stijgt alleen het percentage netto bestedingen in Engeland harder dan in Neder-land. De branches die voorop liepen qua online bestedingen over Q2 2004 zijn: Telecom/ICT met 20,4%, Media met 18,1%, Financiële Dienstverlening met 15,7%, Overige producten en diensten (o.a. chari’s, kansspelen, onroerend goed) 7,2% en Horeca/Toerisme/ Recreatie met 6,5%.

Van de online bestedingen in Q2 2004 kwam 49% uit banners en skyscrapers. IAB directeur Igor Beuker licht toe: ‘Dat zoekmachine marketing bestedingen nog op slechts twee procent staan, heeft te maken met het feit dat zowel Google als Overture nog geen bestedingscijfers aanleveren. De daadwerkelijke netto bestedingen over Q2 2004 zijn in werkelijkheid dus nog een stuk hoger dan de gerapporteerde € 15,6 miljoen. IAB heeft wel een goed beeld van de totale bestedingen, maar rapporteert alleen wat er in kaart is gebracht.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in