Merken geloven in Brazilië
Ernst & Young ondervroeg 250 senior executives. 78.4 procent ziet Brazilië als het aantrekkelijkste Zuid-Amerikaanse land om handel mee te drijven. Argentinië blijft steken op 44,6 procent, Chili op 42,9 procent.
83.4 procent denkt dat de aantrekkelijkheid van het land als handelspartner nog zal stijgen de komende 3 jaar.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaRicardo Amaral, CEO van cruisebedrijf Royal Caribbean International, zegt: ‘Drie jaar geleden werkte ik vanuit Miami, en nu vanuit Brazilië. De kantoor daar laat de op 1 na grootste resultaten zien.’
Wat is er dan zo aantrekkelijk aan het land? 86.5 procent noemt de thuismarkt, 68,5 procent de vaardigheden van de werkende bevolking. Research & development wordt door 61.7 procent genoemd en de regelgeving ook door 61.7 procent.
‘Het land moet een duidelijke en stabiele wetgeving hebben om investeerders te kunnen binnenhalen’, zegt André Araujo, president van Shell Brazilië. ‘Het is een lange weg, waarbij de overheid en de privesector samen moeten werken. Maar ik geloof dat we op de juiste weg zijn.’
De sectoren die voor de meeste groei zorgen, zijn olie en gas (44,2 procent), gevolgd door onroerend goed en bouw (27,7 procent). Toerisme komt daarna (27,3 procent), voor landbouw en voedsel (27,3 procent). Automotive en transport (20,7 procent) en consumer goods (20,3 procent) sluiten de rij.
De groeiende vraag komt door de alsmaar groter worden van de middenklasse, die het afgelopen decennium groeide met 30 miljoen. Verwachting is dat daar nog 12 miljoen bij komen in 2014.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid