Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart van Nederlands bedrijfsleven discrimineert klanten

Vijf procent van de Nederlandse bedrijven past structureel klantendiscriminatie toe, 21 procent doet dit soms. Dit blijkt uit onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'De juiste toepassing van CRM houdt onderscheid tussen klanten en bedieningsconcepten in, vandaar dat we bewust de negatief klinkende term 'klantendiscriminatie' hebben gebruikt om een zo eerlijk mogelijk antwoord van de respondenten te krijgen', aldus Martijn Lofvers, hoofdredacteur van IT Commercie. 'Het is frappant om te zien dat geen enkele ondervraagde directeur antwoordt dat zijn bedrijf klanten structureel discrimineert. Dit impliceert dat de directie in vergelijking met commerciële managers niet echt begrijpt wat CRM in de praktijk zou moeten betekenen. Jammer, gezien de aanzienlijke investeringen die hiermee gepaard gaan.'

related partner content for mobile comes here

Ook van de bedrijven die beschikken over standaardsoftware voor CRM, 37 procent in totaal, blijkt een kwart soms of structureel klanten te discrimineren. 'Dit betekent dat driekwart van deze bedrijven de software niet gebruikt waarvoor deze eigenlijk bedoeld is', legt Lofvers uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in