Kwart van Nederlands bedrijfsleven discrimineert klanten


'De juiste toepassing van CRM houdt onderscheid tussen klanten en bedieningsconcepten in, vandaar dat we bewust de negatief klinkende term 'klantendiscriminatie' hebben gebruikt om een zo eerlijk mogelijk antwoord van de respondenten te krijgen', aldus Martijn Lofvers, hoofdredacteur van IT Commercie. 'Het is frappant om te zien dat geen enkele ondervraagde directeur antwoordt dat zijn bedrijf klanten structureel discrimineert. Dit impliceert dat de directie in vergelijking met commerciële managers niet echt begrijpt wat CRM in de praktijk zou moeten betekenen. Jammer, gezien de aanzienlijke investeringen die hiermee gepaard gaan.'
Ook van de bedrijven die beschikken over standaardsoftware voor CRM, 37 procent in totaal, blijkt een kwart soms of structureel klanten te discrimineren. 'Dit betekent dat driekwart van deze bedrijven de software niet gebruikt waarvoor deze eigenlijk bedoeld is', legt Lofvers uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid