Overslaan en naar de inhoud gaan

Introduceert Zeeman op het juiste moment een cultproduct?

Velen zullen het al hebben gezien, anderen wellicht niet. Zeeman heeft begin november een vernieuwende campagne opgestart die het merk een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onmiddellijk na lancering kwam de campagne redelijk los in de media. Zo schreven onder andere en al over deze nieuwe aanpak van Zeeman, en werd het product al als ‘hot’ bestempeld door en Grazia. Daarnaast ondernamen enkele consumenten acties, zoals verschillende tweets en zelfs de oprichting van een Hyve. Zeeman heeft zich tot op heden zelf niet hardgemaakt voor de verspreiding van de campagne, doch de eerste voortekenen zijn daar.

related partner content for mobile comes here

Ik denk dat de gratis Boxer van Zeeman weleens een echt cultproduct zou kunnen worden, dat staat voor het afzetten tegen de gevestigde orde, zijnde de veel te dure merken. De eerste voortekenen van een cultproduct zijn daar: regelmatig getwitter, retweets, een Hyvepagina en zelfs boxers die worden aangeboden op . De campagne zal echter wel de mainstream moeten gaan aanspreken, want het bereik is nu nog relatief klein. Tevens zal er ingespeeld moeten worden op vrouwen in plaats van enkel mannen, hetgeen nu het geval is. Een kleine test vanuit mij in de vorm van een simpele tweet leverde wel een flinke stroom aan retweets op, dus de potentie is er wel denk ik.

Wat denken jullie? Is dit een slimme creatieve manier van Zeeman om mensen eens aan het denken te zetten? En om Zeeman een cool imago te geven?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in