Overslaan en naar de inhoud gaan

Help, een crisis!?

Een sporticonen en ‘celebs’ die je merk vertegenwoordigen; het is geen merk of bedrijf vreemd. Vaak, te vaak, vraag ik me…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een sporticonen en ‘celebs’ die je merk vertegenwoordigen; het is geen merk of bedrijf vreemd. Vaak, te vaak, vraag ik me verwonderd af ‘Waarom in godsnaam deze held bij dit merk?’. Maar dat is een ander verhaal. Nu even over; wat als het misgaat? Want een ‘held’ als icoon voor je merk is soms nuttig en leuk maar kan ook gevaarlijk zijn. Heb zelf ervaren welke pleuris er uit kan breken als je icoon betrokken raakt bij een relletje, een dopingaffaire of andere strafbare zaken. Uit voorzorg kiezen veel merken dan ook voor ‘veilige’ endorsers, met alle mogelijke saaiheid als gevolg.

related partner content for mobile comes here

Even ‘gevaarlijk’ kan het overigens zijn als je als sponsor spullen levert aan iconen die niet voldoen aan zijn of haar eisen. Veel geld investeren in een sponsordeal en dan de icoon die in een interview klaagt over de producten. Het kan dodelijk zijn voor een sponsor en een relatierelatie.

Enfin, vanwaar deze (te) lange inleiding? Ik heel benieuwd of Edgar Davids weer omarmt gaat worden door sponsors nu hij weer ‘thuis’ is. Hij heeft enorme aantrekkingskracht maar is niet van ‘onbevlekt gedrag’. En ook met media is hij nog steeds niet heel erg sterk en gezellig. Vooralsnog is mij niet duidelijk op welk merk schoenen hij speelt en ook bij zijn handelsmerk – de bril – is het mij niet helemaal duidelijk van welk merk het is. Een swoosh en drie strepen zie ik sowieso niet. En waar vanmorgen de alarmbellen gingen rinkelen weet ik dus ook niet. Want de producent van moet toch ook de gezien hebben??

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in