Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenvallen met de klant

Er is een nieuw marketingtijdperk aangebroken, met nieuwe regels voor de relatie tussen marketeer en consument.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Vroeger', toen er nog weinig spelers op de markt waren en consumenten nog blindvoeren op de informatie die hen werd aangereikt, bepaalde de marketeer de regels van het spel. Tegenwoordig, nu de concurrentie heviger en agressiever is dan ooit en iedereen wereldwijs, laat de klant zich geen regels meer opleggen. Hij stelt zijn eigen eisen: een overzichtelijk aanbod en waar(de) voor zijn geld.

related partner content for mobile comes here

De enige manier om dat te realiseren is een verbond tussen marketeer en consument, waarbij de belangen van beiden in feite samenvallen. Concreet betekent dit: terug naar de basisprincipes van precisie en relevantie, maar dan aangevuld met twee nieuwe uitgangspunten: de wederzijdse relatie is gebaseerd op respect en waardering, en de klant heeft de uiteindelijke macht. Inzicht in de houding en levensstijl van de klant, gekoppeld aan een precieze bepaling van waar hij woont (‘adressable attitudes’) is een onmisbaar instrument voor deze manier van marketing bedrijven.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in