Samenvallen met de klant


'Vroeger', toen er nog weinig spelers op de markt waren en consumenten nog blindvoeren op de informatie die hen werd aangereikt, bepaalde de marketeer de regels van het spel. Tegenwoordig, nu de concurrentie heviger en agressiever is dan ooit en iedereen wereldwijs, laat de klant zich geen regels meer opleggen. Hij stelt zijn eigen eisen: een overzichtelijk aanbod en waar(de) voor zijn geld.
De enige manier om dat te realiseren is een verbond tussen marketeer en consument, waarbij de belangen van beiden in feite samenvallen. Concreet betekent dit: terug naar de basisprincipes van precisie en relevantie, maar dan aangevuld met twee nieuwe uitgangspunten: de wederzijdse relatie is gebaseerd op respect en waardering, en de klant heeft de uiteindelijke macht. Inzicht in de houding en levensstijl van de klant, gekoppeld aan een precieze bepaling van waar hij woont (‘adressable attitudes’) is een onmisbaar instrument voor deze manier van marketing bedrijven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid