Overslaan en naar de inhoud gaan

Hans Beentjes hoogleraar Algemene Communicatiewetenschap UvA

Dhr. J.W.J. (Hans) Beentjes (1955) is benoemd tot hoogleraar Algemene Communicatiewetenschap aan de Faculteit der Maatschappij- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hans Beentjes doet onderzoek naar media-effecten. Hij is vooral geïnteresseerd in de vraag welke specifieke boodschapkenmerken het optreden van effecten bevorderen of juist verhinderen. Momenteel is hij betrokken bij onderzoek naar de vormkenmerken van televisienieuws, het perspectief van de verteller in verzonnen verhalen, en de kenmerken van politieke commercials. Daarnaast deed hij onderzoek naar mediagebruik van jongeren en mediawijsheid.

related partner content for mobile comes here

Hans Beentjes is hoogleraar Communicatiewetenschap aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Aan de Universiteit Leiden was hij eerder universitair docent en promovendus bij de sectie Kind en Media. Beentjes is onder meer lid van de Adviesraad van Sesamstraat en de Kijkwijzer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in