Overslaan en naar de inhoud gaan

Get Lost actiemarketing

Gelukkig heeft PepsiCo International na het debacle met de GeenStijl-Doritos niet besloten om nooit meer wat met/op internet te doen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gelukkig heeft na het debacle met de niet besloten om nooit meer wat met/op internet te doen.

related partner content for mobile comes here

Kort erna was er al de flirt met , en nu komt de chipsfabrikant met een nieuwe online/winkelvloerpromotie, genaamd. In samenspraak met jongeren bedacht, zo zegt Doritos.

Ditmaal geen 'bedenk een nieuwe naam', maar wel iets anders (zij het minder impactvol) in de 'slagzin-trant' (kennelijk is iemand bij Doritos dol op het genre) ter promotie van de nieuwe smaak Pure Paprika.

Deelnemers kunnen als hoofdprijs een enkeltje Bermuda-driehoek winnen, een oneway ticket voor jezelf (het hotel wordt wel een week betaald), of voor iemand anders...

Daarnaast is het mogelijk om samen te gaan ?de virale component!- door met een bekende het spel te spelen.

Het spel zelf maakt gebruik van de slagzin-variant 'geef een originele reden waarom jij denkt dat je recht hebt op de prijs'.

Maar er is meer: je kunt ook actief op zoek naar een aantal voorwerpen die ergens in Nederland of in België worden aangeboden, zogenaamde 'hit & run' acties.

Via de mail krijg je de locatie te horen van plekken waar prijzen worden uitgedeeld. Het betreft vooral items die ooit door iemand zijn verloren/achtergelaten, zoals 100 koffers die ooit zijn achtergelaten op Schiphol, 100 iPods en 100 gebruikte fietsen.

Op de site (het betreft nog een teaser-pagina, de actie zelf moet nog van start) geeft Doritos geen reden aan voor de onderwerpskeuze - Waarom wil Doritos zijn klanten naar de Bermuda-driehoek sturen? En waarom zou je een prijs in ontvangst nemen als je zelf de terugreis moet betalen? Zou het eigenlijk gewoon om de vorm (driehoek!) van een Doritos-chipje gaan?

Ik schrijf me in, na een tijdje ontvang ik het bevestigingsmailtje en klik door. Direct Bermudaanse toestanden wat betreft het systeem erachter; ik word aan de ene kant wel herkend (heb immers m'n mailtje in goede orde ontvangen), maar ik moet me na doorklikken ook weer helemaal opnieuw inschrijven, ook onder een nieuwe naam! Is dit handig? Niet, lijkt me. Het zal een teaser-storinkje zijn....

Consumenten hoeven overigens niet direct online, maar kunnen ook op de winkelvloer kans maken op prijzen, door (inderdaad het gaat om de vorm!) een zwarte Doritos-driehoek (te vinden op de actieverpakking) in te leveren bij het Doritos winkelactieteam en een aantal vragen te beantwoorden.

De actie duurt van 2 oktober tot en met 31 december en start met een teaserfase, waarin overal in het land zwarte driehoeken verschijnen en de website actief wordt.

Vanaf week 40 ligt de nieuwe smaak onder de naam Get Lost in de winkel en start de consumentenactie. Vanaf 1 januari 2007 is de chips verkrijgbaar onder de naam Pure Paprika.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in