Geen alcoholreclame op zes jongerenzenders
De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (Stiva) heeft voor 2013 vastgesteld welke radio- en televisiezenders zijn aan te merken als…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Een jongerenzender is een zender die gemiddeld méér dan 25 procent minderjarigen (jonger dan 18 jaar) bereikt. Het betreft volgens Stiva de televisiezenders Disney Channel, Disney XD en TeenNick en radiozenders SLAM!FM, Wild FM Hitradio en Megastad Rotterdam. De Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) verbiedt drankreclame op jongerenzenders. De alcoholbranche heeft de code zelf opgesteld. De regels verbieden ook alcoholreclame rondom of tijdens programma's op andere zenders die voor minimaal 25 procent door jongeren worden bekeken.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid