Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester: 'CES gaat voor ontwrichting zorgen'

Consumenten zien wat er allemaal al mogelijk is en willen dat thuis ook.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog even en in Las Vegas gaan de deuren van de weer open. Dat evenement zal in de nabije toekomst voor de nodige opschudding gaan zorgen, speciaal voor het bedrijfsleven. Zo voorspelt onderzoeksbureau Forrester.

related partner content for mobile comes here

Niet dat de aankondigingen op de CES meteen revolutionair zijn, maar ze kweken wel een verhoogde verwachting bij de consument. Die ziet dat er op IT-gebied van alles mogelijk is en dat wordt vertaald naar de eigen omgeving. De leveranciers zullen aan die verwachting moeten zien te voldoen, anders krijgen ze een probleem, meent Forrester.

Internet of Things
Veel aandacht zal (net als in 2015) uitgaan naar het Internet of Things (IoT), het conglomeraat van sensoren en actuatoren dat via internet onderling communiceert. Onderzoek van Forrester heeft uitgewezen dat het met dat IoT nog niet zo heel snel gaat. Slechts 7 procent van de Amerikaanse huishoudens maakt gebruik van een of andere vorm van IoT. &;Maar&;, voegen de onderzoekers daaraan toe: &;Het is wel zo dat ruim 50 procent van de volwassen inwoners van de VS uitermate geïnteresseerd is in IoT. Dat percentage wordt alleen maar groter.&;

Vervoer
Wat voor het huis geldt, doet dat in nog veel sterkere mate voor de auto. Die wordt ook steeds meer volgepropt met allerlei gadgets die het leven van de chauffeur en de passagiers aangenamer maken. Een autofabrikant die op dat punt achterblijft, zal zijn verkoopcijfers zeker zien inzakken.

(Via Automatiseringgids)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in