Edward Tetteroo (Das Banner): "De greep naar mobiel is uit voortschrijdend inzicht."
Het digitale productiebureau thispagecannotbefound.com start met Das Banner een nieuw bureau dat zich 100% gaat focussen op hoge kwaliteit banners voor alle schermen.
MobileMarketing.nl interviewde Edward Tetteroo (partner thispagecannotbefound.com) over hun nieuwe initiatief in een overvolle mobiele advertising markt.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisUit onderzoek van IAB Nederland blijkt dat de display advertising bestedingen flink aan het inzakken zijn. Is de greep naar mobiel uit noodzaak?Edward Tetteroo: "De greep naar mobiel is uit voortschrijdend inzicht. Wij zien binnen thispagecannotbefound.com bij niet banner gerelateerde projecten dat mobiel steeds belangrijker aan het worden is en deze trend zal naar verwachting ook doorslaan in de banners. Op dit moment draaien we nog wel meer omzet uit display & rich media uitingen echter met het oog op de toekomst is het belangrijk dat we mobiel serieus nemen."
Adrime Weborama, Adgibbon, Widespace en Mediamonks zijn andere bureaus die al maken reeds mobile display campagnes. Wat maakt Das Banner zo vernieuwend?
Edward Tetteroo: "Naast het feit dat wij cross-platform banner producties doen hebben we nog 2 andere USP's. De eerste is dat wij een groot netwerk hebben mbt publishers en mediabureau's waardoor we in staat zijn 'hassle free' banners op te leveren. We constateerden de laatste tijd dat creatieve bureau's steeds meer moeite hebben met de technische kanttekeningen als het gaat om het produceren van banners. De bureau's zijn prima in staat een goed storyboard te leveren maar als het gaat om meer complexe banners schieten ze hier te kort. Wij nemen aanlever-stress uithanden door zelf korte lijnen te onderhouden met publishers en mediabureau's. Ten tweede zijn we ons gaan richten op de psychologie van banners, waarom klikken mensen, A/B testing en hoe kunnen we deze kennis inzetten om in de toekomst betere conversies te realiseren."
Bij mobiel display advertising campagnes zijn de budgetten vaak nog klein en wordt de productie van display banners vaak als wisselgeld meegegeven. Hoe gaan jullie dit doorbreken?
Edward Tetteroo: "Ik denk dat dit met tijd te maken zal hebben, wanneer mobiel steeds meer de standaard wordt en mensen bv. makkelijker aankopen gaan doen en betalen via hun mobiel kunnen deze display banners belangrijker gaan worden. Al denk ik wel dat puur display ondergeschikt is als je kijkt naar wat mobile rich media banners kunnen gaan doen."
Je geeft aan dat de mobiele mogelijkheden van display advertising nog niet optimaal worden benut. Welke innovaties op mobile display gebied kunnen we verwachten?
Edward Tetteroo: "Er zal meer geëxperimenteerd gaan worden met interactie met de user ipv alleen een view of een click. Tevens zullen er grotere concepten worden uitgerold denk aan games en interactieve video's. Ook de integratie met social zal een grotere rol gaan krijgen. Daarnaast denk ik dat er meer gebruik zal worden gemaakt van de features die een mobiel te bieden heeft zoals GPS en de accelerometer."
Is de naamkeuze van Das Banner gebaseerd op de intensieve samenwerking met reclamebureau Achtung of gaan jullie focussen op de Duitse markt?
Edward Tetteroo: "De naam Das Banner is naast dat het een sterke en alles omvattende naam is vooral in lijn met toekomst plannen. Er wordt achter de schermen gewerkt aan een tak genaamd L’App, waarmee we gaan participeren in de productie van apps voor mobiele concepten en startups. De samenwerking met Achtung of met de Duitse markt heeft dus niets maken met de naamkeuze."
Uit onderzoek blijkt dat veel marketeers twijfelen over de ROI van mobile advertising. Wat moet er volgens jou gebeuren om dit te verbeteren?Edward Tetteroo: "Ontwikkeling van betere mobiele banner concepten en super strakke executie van die concepten."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid