Overslaan en naar de inhoud gaan

FONK ontwikkelt Fixico-apps voor simpeler autoschadeherstel

De Amsterdamse startup Fixico lanceert vandaag een platform dat het herstelproces van autoschade voor zowel consument als schadehersteller…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is multitouch platform toegankelijk via een iPhone- en een web applicatie. zijn het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Fixico en mobile experience expert FONK.

related partner content for mobile comes here

Het platform is het antwoord op veel gestelde vragen: waar kun je een deuk, een kras in de lak of brandgat in de bekleding van je auto het beste laten herstellen? De juiste schedehersteller vinden is een lastige klus: rondzoeken op internet geeft een onduidelijk beeld van willekeurige partijen. Fixico wil de consument aan de juiste garage koppelen door inzicht te geven in kwaliteit, prijs- en serviceniveau.

Met de iPhone app of op kan de autobezitter met schade drie zelfgemaakte digitale foto’s versturen aan aangesloten partijen, alleen BOVAG of FOCWA erkende schadeherstellers doen mee. Binnen 24 uur ontvangt hij of zij dan drie offertes van deze erkende schadeherstellers, is althans de belofte van Fixico. Op basis daarvan kan de consument een garage uitkiezen en via de app een afspraak maken. Fixico bevestigt telefonisch die dan weer telefonisch.

Erik-Jan Bijvank, partner FONK, over de samenwerking: “We werken graag samen met startups. Het is zeer motiverend om nieuwe toepassingen te bedenken in bestaande, vastzittende markten. Door gebruik te maken van onze ruime ervaring met het mobiele kanaal hebben wij in samenwerking met Fixico dit multitouch platform kunnen ontwikkelen.” Niels de Keizer, design director en partner FONK: “Eerder hebben we voor de startups 22tracks en Maily innovatieve, prijswinnende apps gemaakt. Dit nieuwe platform van Fixico heeft een toegankelijk design en hoog gebruiksgemak. Wij verwachten dat dit net zo succesvol zal zijn als de apps die we voor andere startups ontwikkelden.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in