Overslaan en naar de inhoud gaan

De digitalisering komt er nu echt aan

Het gaat goed met de Duitse media-ondernemers. De bestedingen blijven maar aantrekken. Maar voorzichtigheid is geboden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De digitale revolutie dreigt nu echt door te breken. En die zal enorme gevolgen hebben voor de klassieke media. Nu al besteden adverteerders een steeds groter deel van hun budget aan de niet-klassieke media. Daar komt bij dat de oplagecijfers van de meeste kranten en bladen al jaren dalen. Daarnaast is en blijft de branche erg gevoelig voor de economische conjunctuur.

related partner content for mobile comes here

Door de digitalisering van media komt de consument - denk aan bijvoorbeeld blogs, social networks, en het zelf kopiëren van films en muziek - veel meer aan de knoppen te zitten. Uitgevers zien het gebeuren en kijken ernaar. Het is niet voor niets dat de grootste online mediaspelers allemaal startups zijn. En dus niet voortkomen uit traditionele media-ondernemingen. Vorig jaar leek dat te veranderen: Axel Springer, het grootste krantenconcern van Duitsland, leek geschiedenis te schrijven met de overname van tv-concern ProSiebenSat.1, met als doel een crossmediale gigant op te bouwen. Maar de Duitse kartelautoriteiten staken daar een stokje voor. Insiders denken dat de zet van Springer nog maar het begin is, en dat de mediawereld de komende jaren nog heel wat fusies en overnames te wachten staat.
Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in