De digitalisering komt er nu echt aan
De digitale revolutie dreigt nu echt door te breken. En die zal enorme gevolgen hebben voor de klassieke media. Nu al besteden adverteerders een steeds groter deel van hun budget aan de niet-klassieke media. Daar komt bij dat de oplagecijfers van de meeste kranten en bladen al jaren dalen. Daarnaast is en blijft de branche erg gevoelig voor de economische conjunctuur.
Door de digitalisering van media komt de consument - denk aan bijvoorbeeld blogs, social networks, en het zelf kopiëren van films en muziek - veel meer aan de knoppen te zitten. Uitgevers zien het gebeuren en kijken ernaar. Het is niet voor niets dat de grootste online mediaspelers allemaal startups zijn. En dus niet voortkomen uit traditionele media-ondernemingen. Vorig jaar leek dat te veranderen: Axel Springer, het grootste krantenconcern van Duitsland, leek geschiedenis te schrijven met de overname van tv-concern ProSiebenSat.1, met als doel een crossmediale gigant op te bouwen. Maar de Duitse kartelautoriteiten staken daar een stokje voor. Insiders denken dat de zet van Springer nog maar het begin is, en dat de mediawereld de komende jaren nog heel wat fusies en overnames te wachten staat.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid