Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagblad wint terrein bij zoeken naar baan

Bij het zoeken naar een baan worden steeds meer kanalen geraadpleegd. Opvallend is dat print (het dagblad) sterk aan belang wint.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook vacaturesites en bekenden/netwerk zijn populair. Vooral het duidelijk toegenomen belang van print is opmerkelijk aangezien zij sinds 2003 constant was gedaald en gepercipieerd wordt als 'een achterhaald oriëntatiekanaal'. Er staan vaak betere banen in en mensen kunnen vaak op internet hun weg naar die betere baan niet vinden.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group, waarin sinds 2003 jaarlijks circa 16.000 personen van de (potentiële) Nederlandse beroepsbevolking worden ondervraagd. Op basis van het AGO zijn de veranderingen in de oriëntatie op de arbeidsmarkt en de arbeidsmarktactiviteit tussen 2003 tot en met oktober 2007 in kaart gebracht.

Het aantal openstaande vacatures heeft in 2007 een hoogtepunt bereikt en mensen zijn minder gauw geneigd om van baan te wisselen. Daardoor zal de tijd die het duurt om een vacature te vervullen in 2008 toenemen en zal het aantal moeilijk vervulbare vacatures sterk stijgen, zo voorspelt Intelligence Group.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in