Dagblad wint terrein bij zoeken naar baan
Ook vacaturesites en bekenden/netwerk zijn populair. Vooral het duidelijk toegenomen belang van print is opmerkelijk aangezien zij sinds 2003 constant was gedaald en gepercipieerd wordt als 'een achterhaald oriëntatiekanaal'. Er staan vaak betere banen in en mensen kunnen vaak op internet hun weg naar die betere baan niet vinden.
Dit blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group, waarin sinds 2003 jaarlijks circa 16.000 personen van de (potentiële) Nederlandse beroepsbevolking worden ondervraagd. Op basis van het AGO zijn de veranderingen in de oriëntatie op de arbeidsmarkt en de arbeidsmarktactiviteit tussen 2003 tot en met oktober 2007 in kaart gebracht.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet aantal openstaande vacatures heeft in 2007 een hoogtepunt bereikt en mensen zijn minder gauw geneigd om van baan te wisselen. Daardoor zal de tijd die het duurt om een vacature te vervullen in 2008 toenemen en zal het aantal moeilijk vervulbare vacatures sterk stijgen, zo voorspelt Intelligence Group.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid