Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM vereist een reorganisatie van bedrijven

'Bedrijven zijn georganiseerd rond producten en niet rond klanten. CRM, of zoals wij het noemen 1-to-1, vereist een reorganisatie van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rogers verduidelijkt: 'Heel veel medewerkers begrijpen niet dat ze bestaan omdat er klanten zijn. Je moet een ander meetsysteem opzetten. Je rekent mensen af op een andere succesfactor. Het is nu nog erg moeilijk om customer value, share of customer en customer retention te meten en medewerkers op een manier te belonen voor dat soort activiteiten in plaats van voor het sluiten van een snelle deal.'

related partner content for mobile comes here

Martha Rogers was onlangs in Nederland en vertelt deze maand in het Tijdschrift voor Marketing wat CRM betekent voor marketeers. "Ik denk dat een multichannelstrategie altijd loont. Ik weet dat in de VS 56 procent van de multichannel retailers online retourzendingen in hun bestaande winkels accepteert. Ik ben geschokt dat het geen 95 procent is. Ik denk dat het nog een van de grootste barrières is voor een grote e-doorbraak.'

Meer Martha Rogers op Marketing Online in de rubriek .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in