Overslaan en naar de inhoud gaan

E-business: hoe voorkom je kannibalisatie?

Traditionele bedrijven met online-intenties staan voor een dilemma: hoe voorkom je dat de internetoperatie omzet weghaalt bij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internetbedrijven hebben tot nu toe de hardste klappen uitgedeeld aan ondernemingen die boeken, muziek, IT en financiële diensten verkopen. OC&C-consultant Alex Birch, co-auteur van The Age of E-Tail concludeert dat traditionele bedrijven die moeten concurreren met de populairste e-markten het kwetsbaarst zijn in Noord- en Midden-Europa. Zij zijn feitelijk al te laat en zullen zich als de wiedeweerga moeten aanpassen en in e-business moeten stappen. Een status als online-marktleider kunnen ze vergeten. Bedrijven die met minder rijpe e-businessmarkten wedijveren (kleding, lifestyleproducten, speelgoed, cosmetica en drogisterijproducten), maken volgens hem nog wel kans om online-marktleider te worden, mits ze snel in actie komen. Het meest relaxed is de situatie voor de onvolwassen e-markten: food, elektronische goederen, doe-het-zelf- en tuinproducten. Maar kannibalisering loert om de hoek. Het ei van Columbus is dat je de fysieke business en de onlinebusiness maximaal integreert en harmoniseert – openlijk of achter de schermen (met een schijnbaar autonome internetoperatie). Als on-land en online één zijn, is kannibalisering geen item meer.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: director, oktober 2000<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in