Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen stabiel; koopbereidheid stijgt

In april is het consumentenvertrouwen uitgekomen op –25. Dat is een punt hoger dan in maart. Over de economische en eigen financiële…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mening van de consument over het economisch klimaat van de afgelopen twaalf maanden en de komende twaalf maanden is vrijwel onveranderd. In april zijn 33 procent meer consumenten pessimistisch over de economie dan optimistisch. Wel zijn ze minder negatief over de economie dan een jaar geleden. De koopbereidheid is in april 2 punten hoger dan in maart. Deze wordt gebaseerd op de vraag of de tijd gunstig is voor het doen van grote aankopen en op het oordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden.

related partner content for mobile comes here

Consumenten zijn in april veel positiever over het doen van grote aankopen dan in maart. Ten aanzien van de financiële situatie voor de komende twaalf maanden zijn er iets meer pessimisten dan optimisten.

Het consumentenvertrouwen bereikte in juli 2003 zijn dieptepunt. Sindsdien is het gestaag toegenomen en ligt nu 14 punten hoger dan negen maanden geleden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in