Consumentenvertrouwen stabiel; koopbereidheid stijgt


De mening van de consument over het economisch klimaat van de afgelopen twaalf maanden en de komende twaalf maanden is vrijwel onveranderd. In april zijn 33 procent meer consumenten pessimistisch over de economie dan optimistisch. Wel zijn ze minder negatief over de economie dan een jaar geleden. De koopbereidheid is in april 2 punten hoger dan in maart. Deze wordt gebaseerd op de vraag of de tijd gunstig is voor het doen van grote aankopen en op het oordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden.
Consumenten zijn in april veel positiever over het doen van grote aankopen dan in maart. Ten aanzien van de financiële situatie voor de komende twaalf maanden zijn er iets meer pessimisten dan optimisten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet consumentenvertrouwen bereikte in juli 2003 zijn dieptepunt. Sindsdien is het gestaag toegenomen en ligt nu 14 punten hoger dan negen maanden geleden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid