Overslaan en naar de inhoud gaan

Jonge moeders nieuwe doelgroep McDonald's

Met de introductie van een heel nieuw assortiment aan salades begint McDonald’s volgende maand aan een nieuwe campagne om de jonge moeder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een unieke campagne, zegt marketingdirecteur Richard Oomens, omdat nog nooit eerder zoveel nieuwe producten zijn geïntroduceerd. Vanaf 6 mei kunnen klanten ook kiezen voor vier verschillende maaltijdsalades, een zakje fruit, een Danone-yoghurtje, een nieuw kipbroodje en een nieuwe kleine salade.

related partner content for mobile comes here

Grootste slachtoffer is Friesland Coberco Dairy Foods, dat zijn Breaker ziet verdwijnen uit het aanbod van McDonald's. ‘We hebben het veel gepromoot, maar het sloeg niet aan', aldus directeur Paul van der Stoel van McDonald's Nederland. ‘Onze klanten willen het product zien en dat was bij de McBreaker niet het geval.'

Ook de McSalad-shaker, die wel goed werd verkocht, ziet de McDonald's-klant straks niet meer terug in de 225 Nederlandse restaurants. Onderzoek van het concern heeft uitgewezen dat er behoefte is aan de grotere maaltijdsalades en dus komen die er.

De salades zijn geen probeersel, bezweert marketingdirecteur Oomens. ‘Ze zijn een permanente toevoeging aan ons aanbod. Klanten vragen er om, vooral moeders met kinderen, zo blijkt.’

De nieuwe campagne moet tegelijkertijd een bijdrage leveren aan de inspanningen van McDonald's om zijn eters een bewustere levenshouding bij te brengen. Gemiddeld bezoekt de Nederlander twee keer per maand het fastfoodrestaurant (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in