Jonge moeders nieuwe doelgroep McDonald's
Een unieke campagne, zegt marketingdirecteur Richard Oomens, omdat nog nooit eerder zoveel nieuwe producten zijn geïntroduceerd. Vanaf 6 mei kunnen klanten ook kiezen voor vier verschillende maaltijdsalades, een zakje fruit, een Danone-yoghurtje, een nieuw kipbroodje en een nieuwe kleine salade.
Grootste slachtoffer is Friesland Coberco Dairy Foods, dat zijn Breaker ziet verdwijnen uit het aanbod van McDonald's. ‘We hebben het veel gepromoot, maar het sloeg niet aan', aldus directeur Paul van der Stoel van McDonald's Nederland. ‘Onze klanten willen het product zien en dat was bij de McBreaker niet het geval.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok de McSalad-shaker, die wel goed werd verkocht, ziet de McDonald's-klant straks niet meer terug in de 225 Nederlandse restaurants. Onderzoek van het concern heeft uitgewezen dat er behoefte is aan de grotere maaltijdsalades en dus komen die er.
De salades zijn geen probeersel, bezweert marketingdirecteur Oomens. ‘Ze zijn een permanente toevoeging aan ons aanbod. Klanten vragen er om, vooral moeders met kinderen, zo blijkt.’
De nieuwe campagne moet tegelijkertijd een bijdrage leveren aan de inspanningen van McDonald's om zijn eters een bewustere levenshouding bij te brengen. Gemiddeld bezoekt de Nederlander twee keer per maand het fastfoodrestaurant (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid