Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese jeugd aantrekkelijke doelgroep

De metamorfose van China is adembenemend. Kenners vragen zich af wanneer het groeiwonder ten einde komt. Voorlopig is de groep van jonge…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En dan hebben we het over een slordige 400 miljoen Chinezen tussen de 5 en 24 jaar. Ze zijn meestal het enige kind in een familie, en hebben een enorme invloed op het bestedingsgedrag van het hele gezin. Veel Chinese kinderen worden verwend en ze hebben steeds meer (zak)geld. Geschatte koopkracht van deze doelgroep: 75 miljard dollar.
Hoe moeten westerse bedrijven dit segment benaderen? Drie Chinese wetenschappers doen aanbevelingen. Zorg dat je als eerste een markt betreedt: de eerste in China opererende westerse banken hebben nu al een duidelijk ‘first mover advantage’, voor anderen is het lastig er dan nog tussen te komen. Benadruk de westerse ‘roots’ van het merk, Chinese jongeren zijn gek op merken uit de VS en Europa. Maak werk van klachtenmanagement, want jonge Chinezen worden op dat punt veeleisender. En verstrek ze westerse vormen van financiering: creditcards en leningen worden steeds beter geaccepteerd.

related partner content for mobile comes here

Bron: Business Horizons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in