Overslaan en naar de inhoud gaan

Campina schrapt twee gezondheidsmerken

Zuivelonderneming Campina saneert zijn zuiveldranken met een gezondheidsclaim. Van de vier merken verdwijnen er binnenkort twee: Calcimel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concern richt zich voortaan op 'weerstand' en 'slankheid', zo meldt Het Financieele Dagblad. De marketinginspanningen voor Vifit en Optimel worden ’substantieel verhoogt’, zegt Bas van den Berg, commercieel directeur van Mona, een dochterbedrijf van Campina. 'De prijzenslag in de supermarkt, de toenemende concurrentie en de interesses van de consument brengen ons ertoe ons assortiment van gezonde zuiveldranken kritisch onder de loep te nemen', licht Van den Berg toe.

related partner content for mobile comes here

'Calcimel en Cholesscontrol verkochten op zich goed, maar hadden niet het grote commerciële succes waarop we hadden gehoopt', aldus Van den Berg. 'Zeker bij de prijzenslag in de supermarkt is het gevecht om het schap keihard. Als de doorstroming even niet goed is, verlies je je plek.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in