Overslaan en naar de inhoud gaan

Bond uitzendbureaus voert campagne voor... uitzendwerk

Leve flexibilisering, leve de uitzendbureaus, aldus Algemene Bond Uitzendondernemingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ABU (Algemene Bond Uitzendondernemingen) is een nieuwe campagne gestart: &;Nederland. Steeds flexibeler.&; De brancheorganisatie telt met deze campagne de zegeningen van  een steeds flexibelere arbeidsmarkt &;en het belang van het positieve beeld daarvan. Met in het bijzonder de rol van uitzendwerk&;. Flexibiliteit maakt onze economie sterk en geeft baankansen aan mensen, aldus ABU.

related partner content for mobile comes here

De campagne  is een vervolg op het onderzoek De toekomst van flex dat de ABU onlangs presenteerde. Daaruit blijkt dat de flexibiliteit in de arbeidsmarkt de afgelopen jaren stevig is gegroeid en dat die groei ook de komende jaren nog verder doorzet. In 2020 zal het personeelsbestand van organisaties straks voor 30% uit flexkrachten bestaan. Op dit moment is dat 25%.
 
Strategische personeelsplanning 

Uit het ABU-onderzoek  bleek verder dat uitzendorganisaties steeds meer een rol van strategische partner in personeelsplanning op zich nemen. Daarbij bieden ze  een steeds breder palet van diensten. zoals werving en selectie, training, opleiding en van-werk-naar-werk-trajecten. 

Flexibiliteit geeft ook kansen aan mensen, laat ABU weten. Zo blijkt ruim een derde van de mensen die uit de WW komen weer werk te vinden via een uitzendbureau. En voor de mensen uit de bijstand ligt dat percentage op 38%. Daarnaast zal flexibel werken meer het beeld van de toekomstige arbeidsmarkt worden. ABU-directeur Jurriën Koops: &;Eén vaste baan voor je hele leven is echt voorbij. Flexibel werken, van werk naar werk, zal in de toekomst heel gewoon zijn. Je ziet het nu al ontstaan. Steeds meer mensen kiezen voor een flexibel bestaan. Om deze ontwikkeling te ondersteunen, moeten daar de sociale voorzieningen  en scholingsmogelijkheden beter op aangepast worden.&;
 
Campagne 

De campagne is te horen op de radio en verschijnt in banners op diverse websites, op reclamezuilen langs de Nederlandse snelwegen en is te volgen via social media. De banners verwijzen naar een speciale campagnepagina: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in