22 procent Nederlandse 50-plussers actief op social networks
Sociale netwerken worden vooral voor privé-doeleinden gebruikt, minder voor professionele doeleinden. België en Nederland lopen achter op het Verenigd Koninkrijk voor wat betreft bekendheid en lidmaatschap van sociale netwerken bij online 50-plussers. Dit alles blijkt uit een onderzoek van InSites Consulting.
In Nederland is 74 procent van de 50-plussers actief op het internet. Van deze groep behoort 22 procent (869 duizend) tot minstens één sociaal netwerk. Er is een groot verschil tussen de sociale netwerken die deze doelgroep kent en de netwerken waar ze echt lid van zijn. Het meest gekende netwerk is MySpace (38 procent), maar slechts vijf procent is lid ervan.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuOok bij Facebook zien we een hoge bekendheid (17 procent) en een lage activiteit, slechts 1 procent is lid. Hyves scoort lager op bekendheid (13 procent) maar telt wel het meest aantal leden (8 procent).
Privé-sociale netwerken kennen ze gekend dan professionele netwerken. Bij deze laatste is LinkedIn het bekendste (16 procent) en meest gebruikte (11 procent) netwerk.
22 procent van de online 50-plussers behoort tot minstens één sociaal netwerk. Dit is lager in vergelijking met de leeftijdsgroep onder de 50 jaar, waar één op twee surfende Nederlanders lid is van minstens één netwerk.
Bijna elke surfende 50-plusser in het Verenigd Koninkrijk kent Facebook (93 procent) of MySpace (90 procent). 40 procent van hen is ook echt lid van minstens een sociaal netwerk. Dit ligt een pak hoger dan het aantal leden in België (27 procent) en Nederland (22 procent).
In België gebruiken de online 50-plussers, net zoals in het Verenigd Koninkrijk, sociale netwerken vooral voor privé doeleinden. Hyves is het populairste privé-sociaal netwerk in Nederland, met 8 procent penetratie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid