Overslaan en naar de inhoud gaan

Reisbranche worstelt met code

De reisbranche vindt het nog steeds moeilijk om te gaan met de code reisaanbiedingen. Op 1 april wordt de gedragscode voor de toeristische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De code moet een einde maken aan ondoorzichtige constructies met extreem lage vanaf-prijzen, waarom de reisbranche berucht is. Maar uit de inhoud van de reisgidsen voor het zomerseizoen van 2007 blijkt dat de reisondernemingen de gedragscode op verschillende wijze interpreteren.

related partner content for mobile comes here

Het ene bedrijf hanteert prijzen waarbij de kosten voor excursies, transfers van en naar de luchthaven, toeristen-, vertrek- en luchthavenbelasting in de ‘vanafprijs’ zitten, het andere bedrijf gaat uit van een 'gestripte' basisprijs en verwijst voor een exact kostenoverzicht naar de eigen site.

Bij een rondgang op de Vakantiebeurs blijkt dat alleen nieuwkomer NRV Holiday nadrukkelijk aandacht vraagt voor het onderwerp. ‘We zijn het braafste jongetje van de klas', stelt directeur Stephanie Broeke. ‘Alle kosten nemen we mee en dat kan ons klanten kosten. We ogen namelijk duurder dan concurrenten die bepaalde kosten weglaten uit hun aanbieding. Terwijl we echt niet duurder zijn (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in