Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC presenteert nieuwe look

NRC presenteerde donderdag een nieuwe vormgeving. De 'make over' is een vervolg op de overgang naar tabloidformaat die in 2011 al werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zal niemand in Twitterend en mediaminnend Nederland ontgaan zijn: NRC heeft een nieuwe look.

related partner content for mobile comes here

Met tweets over ‘hoogspanning op de redactie’ en ‘laatste seconden voordat de krant valt’ werd de spanning omtrent de ‘make over’ een beetje opgevoerd, maar het is de vraag of de NRC-lezer vandaag ook echt met een vol verwachting kloppend hart naar de brievenbus of kiosk is gesneld. Want zoals wel vaker het geval is bij een restyling in de media: hoe vernieuwend, baanbrekend en ‘helemaal van nu’ een krant of tijdschrift ook uit de wasstraat komt, voor de lezer betekent het vaak gewoon een fris laagje verf.

En dat frisse laagje verf bestaat bij het NRC uit een nieuwe structuur die beter moet aansluiten op het tabloidformaat waar de krant in maart 2011 op overstapte. Doordeweeks bevat NRC vanaf nu drie katernen met de grootste aandachtsgebieden: nieuws, economie en cultuur. Ook is de titelbalk aangepast, de navigatie via intro’s en trefwoorden verbeterd en er worden er nieuwe letters gebruikt, in de vorm van de Publico en de Guardian. De uitneembare katernen zijn vanaf nu voorzien van een visuele cover.

De art director die NRC onder handen nam is de uit Duitsland afkomstige Christine Schille, die ook verantwoordelijk was voor de vormgeving bij de Financial Times Deutschland en de Financial Times in Londen. Peter Vandermeersch belooft in een blog op nrc.nl niet in te zullen leveren op het aantal woorden. De nieuwe slogan van NRC luidt: ‘Durf te denken’. Vandermeersch: ‘Ik nodig u, beste lezer, uit om dat samen met ons te doen.’

Benieuwd naar het nieuwe jasje? Oordeel zelf.

Klik op de afbeelding om te vergroten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in