Overslaan en naar de inhoud gaan

War on Talents in marketing en communicatie

Juist in deze tijden is het erg slim om de talenten van marketing en communicatie professionals optimaal te benutten en die zijn er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer presteren met minder middelen
Het kraakt geweldig in de hoek van marketing en communicatie! In talloze organisaties staat de afdeling M&C flink onder druk.
Dat komt enerzijds doordat bedrijven in veel gevallen zelf moeilijker draaien en daardoor het management nog kritischer wordt op M&C uitgaven en anderzijds omdat M&C professionals steeds minder goed in hun vel zitten en heimelijk wat anders willen dan zij doen.

related partner content for mobile comes here

De lat ligt elk jaar weer hoger en de druk om te presteren neemt evenredig toe.Kunnen professionals het moordende tempo nog bijhouden?
De wereld is een rollercoaster en vele businessmodellen zijn of gaan binnenkort op de helling.
Maar de waan van de dag – de chaos in de wereld- heeft ook zijn invloed, de focus wordt daardoor soms minder scherp.

Innovatie en investeren in merken en marketing staat bij vele organisaties al jaren onder druk en zelfs in sommige gevallen on hold. We weten dus soms al niet goed meer hoe te innoveren.
Voor erg veel merken wordt al geruime tijd of helemaal geen reclame meer gemaakt of er wordt gewerkt met oudere campagnes die veel al hun wear out grenzen bereikt hebben en dus ook niet de tijdgeest en behoeften van hun doelgroep meer adresseren.
Tegelijk hebben M&C professionals, veelal noodgedwongen, aangeleerd om te werken met krappe budgetten, kosten drastisch te saneren en leveranciers lang op hun geld te laten wachten.
Erg veel talenten van mensen liggen te verstoffen. De koers is korte termijn met alle risico’s van dien.

De medewerker staat ook teveel nog on hold
Maar de recessie en het aangepaste beleid bij de meeste organisaties heeft er ook toe geleid dat de opleiding- en trainingsbudgetten erg laag zijn en er minimaal in de talenten van mensen wordt geïnvesteerd. Veel professionals doen al een flinke tijd dingen tegen hun zin in en waar ze wellicht ook niet echt goed in zijn. Slim bezig?
En dat terwijl de M&C professional van nu en morgen juist nog meer zou moeten kunnen.
Het merk moet aantrekkelijk blijven, de doelgroep moet telkens weer aangenaam verrast worden, accountability blijft hot en de concurrentie welke steeds meer aan branchevervaging doet moet op achterstand gezet worden. Maar ook moet de professional echt goed met social media om kunnen gaan en weten wat te doen als kwesties in no time via social media jouw merk en bedrijf kunnen beschadigen.
Andere relevante ontwikkelingen zijn slimmer omgaan met lagere budgetten, de voorzichtige doorbraak van authenticiteit & transparantie en de entree van mobile marketing.
Laat de wereld versteld staan met je ongekende talenten.


Laat talenten niet onbenut!

Juist nu, met een potentieel ontluikend economisch herstel in zicht is het slim om mensen juist weer te motiveren door hun ongekende en gekende talenten aan te spreken. En er zijn er veel! Daarmee maak je van je mensen meteen weer een energiek en sterk team.
Ervaren mensen weten dat als je de talenten van mensen niet aanspreekt dat M&C professionals zich niet prettig in hun rol voelen en die talenten bij anderen en wellicht de concurrent gaan inzetten. Onderzoek geeft aan dat ruim 40% al naar een andere baan omkijkt. Gebruik Talentstimulatie ook als middel om bedrijfs-, marketing-, merk- of communicatie problemen in een kort tijdsbestek te kraken, mensen te laten samenwerken en tegelijk een ware teamgeest te bouwen. Het is zeer belangrijk om juist nu de beste mensen aan boord te houden.
Door juist op talenten in te zetten geef je de ploeg weer houvast en vernieuwde energie.

Leo van Sister
BrandFuel, Energizing Brands!
Reageer op de column naar E:leovansister@brandfuel.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in