Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Financiële Bijsluiter ingevoerd

De introductiecampagne voor de nieuwe Financiële Bijsluiter is deze week van start gegaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met ingang van 1 oktober zijn aanbieders van complexe financiële producten verplicht de nieuwe Financiële Bijsluiter (FB) te gebruiken. Deze nieuwe FB moet beschikbaar worden gesteld op de website van de aanbieder van het product of als de consument hierom vraagt moet deze direct verstrekt worden.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe FB bevat een beschrijving van de kosten, opbrengsten en risico’s van het product. De nieuwe FB is korter, duidelijker, overzichtelijker en bevat een risicometer. Daarmee moet het voor de eenvoudiger worden producten te vergelijken. De rekenvoorbeelden in elke Financiële Bijsluiter zijn opgesteld volgens een standaard voorgeschreven rekenmethodiek. Verder worden aanbieders verplicht de waarschuwingszin 'Loop geen onnodig risico. Lees de Financiële Bijsluiter' samen met de risicometer op te nemen in de reclame van het product.

De publiekscampagne met als ‘Goed verhaal. Lekker kort.’, die donderdag jl. van start ging, bestaat uit radio- en tv-spotjes, advertenties en een . De campagne is ontwikkeld door het ministerie van Financiën samen met de AFM.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in