Nieuwe Financiële Bijsluiter ingevoerd
Met ingang van 1 oktober zijn aanbieders van complexe financiële producten verplicht de nieuwe Financiële Bijsluiter (FB) te gebruiken. Deze nieuwe FB moet beschikbaar worden gesteld op de website van de aanbieder van het product of als de consument hierom vraagt moet deze direct verstrekt worden.
De nieuwe FB bevat een beschrijving van de kosten, opbrengsten en risico’s van het product. De nieuwe FB is korter, duidelijker, overzichtelijker en bevat een risicometer. Daarmee moet het voor de eenvoudiger worden producten te vergelijken. De rekenvoorbeelden in elke Financiële Bijsluiter zijn opgesteld volgens een standaard voorgeschreven rekenmethodiek. Verder worden aanbieders verplicht de waarschuwingszin 'Loop geen onnodig risico. Lees de Financiële Bijsluiter' samen met de risicometer op te nemen in de reclame van het product.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe publiekscampagne met als ‘Goed verhaal. Lekker kort.’, die donderdag jl. van start ging, bestaat uit radio- en tv-spotjes, advertenties en een campagnesite. De campagne is ontwikkeld door het ministerie van Financiën samen met de AFM.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid