Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN wil merk verjongen met online muziekmagazine Music State

KPN wil als uitgever direct in contact staan met de jongerendoelgroep, maar Music State krijgt geen prominente KPN-branding.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KPN introduceert online muziekmagazine Music State, een mobile first magazine met nieuws over dance, hiphop en live music. Het magazine wordt gemaakt in samenwerking met uitgever .

Hiermee wordt de nationale telecomprovider ook een beetje uitgever. Het merk zegt direct in contact te willen staan met de jongerendoelgroep. Door de ‘infinite landingfeed’ moet de lezer op de hoogte blijven van het laatste nieuws, de nieuwste releases en reviews. 

Volgens Jaap Postma, directeur consumentenmarkt van KPN, zijn muziek en mobiele telefonie onlosmakelijk met elkaar verbonden. Postma: &;Video’s, Spotify, nieuwsartikelen, alles wordt grotendeels online en op de mobiel geconsumeerd door jongeren. Een mobile first online muziekmagazine met inspirerende content via tekst, video en exclusieve track releases was dan ook een logische stap.&;

Ook in het concept is de mobiele basis doorgetrokken: zo is Music State de eerste Nederlandse site waar interviews in Whatsapp vorm worden gepubliceerd. Online en mobiel gaan zo hand in hand met interactiviteit.

Wayne Parker Kent is verantwoordelijk voor het design, de technologische ontwikkeling en de redactionele formule. &;De site wordt gemaakt voor en door jongeren die midden in de music culture staan, zegt Floris Visman, hoofdredacteur van Music State. &;KPN werkt met zogeheten State Holders: curatoren, die de bezoekers een insider view geven vanuit hun eigen expertise.&

Het Twitter-account van het onlangs opgeheven Hi () werd overigens kortstondig omgedoopt tot . Dat leidde in een korte tijd tot een hoop protest op twitter. &;Het was met de beste bedoelingen gedaan&;, zegt een woordvoerder van KPN, maar dat had niet moeten gebeuren.&; Het twitteraccount is inmiddels weer teruggezet naar .

 

 

Bij de inaugeratie van Music State afgelopen vrijdag in ArtDeli, zei Slaven Mandic, partner bij Wayne Parker kent, dat in het logo van Music State een simkaart is te herkennen.

 

Dinsdag verschijnt naar aanleiding van de lancering van Music State op Marketing Online een interview met Yvette Belt, manager marketing communicatie bij KPN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in