Overslaan en naar de inhoud gaan

Kutreclames

Volg de avonturen van ‘Ariane the overexposed stock imagemodel’ of ontdek waar het hoogopgeleide Promovendum zijn commercials vandaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Goed nieuws voor Adfo-lezers die mijn eeuwige chagrijn spuugzat zijn. Na een reeks van inktzwarte columns, ben ik samen met mijn psychiater nu druk bezig mezelf te herpositiveren. Er mag per slot van rekening wel wat meer gelachen worden in de mierzure, intens bittere woordensloot die ik produceer voor mijn onvolprezen reclamevakblad.

related partner content for mobile comes here

Nou valt er over het reclamewerk anno nu, dat in een matgrijze slurry vol brokjes taal- en stijlfouten, aperte leugens – hallo Campina – , hysterie en awkward anglicismes aan me voorbij trekt, weinig lolligs te melden. De kazige navelbreuk van het Activia-meisje is geen vrolijke column waard.

De BH-grap van Cora was ook geen dijenkletser, de onvergetelijk slecht geschreven spot voor Amstel evenmin, net als het Canesten-meisje, dat maar niet op wil schimmelen van mijn treurbuis met haar jeukende vagina.

Maar nu we het toch over het vrouwelijk geslachtsdeel hebben, er is wél iets om te lachen. Iets waar ik uitermate blij en gelukkig van word. En dan heb ik het uiteraard niet over de nieuwe campagne van Coca-Cola, u weet wel, die omnipotente producent van flesjes klein chemisch afval, bomvol kristalsuiker en fosforzuur, die ons hun plastic blijdschap wil opdringen.

Nee, dan heb ik het over de steeds populairder wordende Facebook-groep ‘kutreclames’. Een gezegende plek waar een keur aan vakgenoten en oplettende dilettanten een onuitputtelijke stroom fuckups door een oneindig lager dan laagland laten trekken. Kutreclames is voor mij dé frisse bron van reclamehilariteit.

Zo werd er onlangs onthuld dat ze bij de Jumbo naast sinaasappelsap en aardbeien smoothies, ook vers vruchtwater in de aanbieding hebben. Dat er in diezelfde supermarkt nazi’s in voordelige magnetronpakketten gebroederlijk naast de bami liggen. Dat je er ‘buitenlandse kaas’ kunt kopen voor 614 euro per ons en dat die weer heerlijk te combineren is met ‘smerige’ kruidenboter.

Je kunt op kutreclames ook de avonturen van ‘Ariane the overexposed stock imagemodel’ volgen of ontdekken, waar het hoogopgeleide Promovendum zijn commercials vandaan gapt. Kutreclames is een besloten groep. Maar als je het vriendelijk vraagt en iets lolligs meeneemt, niet per se uit de Jumbo, mag je vast wel binnenkomen. Ik lig nu al dubbel.

Deze column staat in Adformatie 11 (29 mei, 2015)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in