Overslaan en naar de inhoud gaan

KPMG: Opkomst huismerken leidt tot ingrijpende consolidatie bij producenten

Volgens KPMG (opvallend actief de laatste dagen) zal de toenemende belangstelling bij supermarkten voor huismerken tot een ingrijpende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens (opvallend actief de laatste dagen) zal de toenemende belangstelling bij supermarkten voor huismerken tot een ingrijpende consolidatie leiden bij producenten van voedsel en drank.

related partner content for mobile comes here

Vooral grensoverschrijdend zal het aantal transacties op korte termijn fors toenemen.

Producenten van private labels zijn minder gebonden aan de thuismarkt en zullen hun heil in toenemende mate over de grens zoeken.
Hoewel private equity-huizen op dit moment bij meer dan 60 procent van de transacties op deze markt betrokken zijn, zullen strategische kopers een steeds grotere rol gaan spelen.
Zij hebben de afgelopen tijd meer financiële armslag gekregen en zien kansen in de consumptiegroei die op dit moment plaatsvindt in Oost-Europa en Azië. Dit blijkt uit onderzoek van KPMG naar de trends in de voedingsmiddelen- en drankensector.

'Hoewel de markt door de aard van de producten van oudsher redelijk lokaal georiënteerd was en Nederlandse bedrijven het de afgelopen jaren bij een fusie of overname vooral zochten op de Nederlandse markt, zullen ook zij hun heil in toenemende mate over de grens zoeken', constateert Marc van der Plas, partner bij KPMG Corporate Finance.

'Tot nu toe was ruim 30 procent van de transacties waarbij een Nederlandse onderneming betrokken was een puur Nederlands onderonsje. De Nederlandse retailers bepalen met hun veranderende behoeften en met hun invloed in de keten echter de strategie van de bedrijven op de voedsel- en drankenmarkt.
Producenten worden in toenemende mate gedwongen om zich op te stellen als een sterke en volwaardige partner van retailpartijen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in