"Koude sanering bureaus hard nodig"


Roel Glasbeek, die een aandeel heeft in twee bureaus (Roorda en Red Pepper) en zijn belangen in bureaus wil uitbreiden, zegt dat er te veel bureaus bij zijn gekomen in de achterliggende periode van economische overvloed. ‘Veel beunhazen ook. Dan krijg je problemen. De marktsituatie is ongezond, kijk eens naar al die gratis competities. Er wordt op prijs geconcurreerd, men vecht elkaar de tent uit.’ Daarom bepleit hij een koude sanering voor de branche, die ‘hard nodig’ is. ‘De zwakke broeders moeten weg. En snel.’
Glasbeek uit kritiek op veel adverteerders, die geen idee hebben hoe kwetsbaar bureaus eigenlijk zijn. ‘En ook geen enkele idee hebben wat goede bureau zijn en wat niet. Dat komt omdat bureau zich niet profileren.’ Het woord bureaus bestaat eigenlijk niet. ‘Je hebt A-bureaus, B-bureaus en C-bureaus. Van de verschillende kwaliteit, met verschillende disciplines aan boord. En die verschillen moet de markt kennen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid