Overslaan en naar de inhoud gaan

"Koude sanering bureaus hard nodig"

Een koude sanering is hard nodig in de wereld van de reclamebureaus. Dat zegt Roel Glasbeek, mede-operichter van PPGH JWT en nu actief in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Roel Glasbeek, die een aandeel heeft in twee bureaus (Roorda en Red Pepper) en zijn belangen in bureaus wil uitbreiden, zegt dat er te veel bureaus bij zijn gekomen in de achterliggende periode van economische overvloed. ‘Veel beunhazen ook. Dan krijg je problemen. De marktsituatie is ongezond, kijk eens naar al die gratis competities. Er wordt op prijs geconcurreerd, men vecht elkaar de tent uit.’ Daarom bepleit hij een koude sanering voor de branche, die ‘hard nodig’ is. ‘De zwakke broeders moeten weg. En snel.’

related partner content for mobile comes here

Glasbeek uit kritiek op veel adverteerders, die geen idee hebben hoe kwetsbaar bureaus eigenlijk zijn. ‘En ook geen enkele idee hebben wat goede bureau zijn en wat niet. Dat komt omdat bureau zich niet profileren.’ Het woord bureaus bestaat eigenlijk niet. ‘Je hebt A-bureaus, B-bureaus en C-bureaus. Van de verschillende kwaliteit, met verschillende disciplines aan boord. En die verschillen moet de markt kennen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in