Overslaan en naar de inhoud gaan

Internationale topcreatief Rod Henriques stapt over naar Dept

Henriques is afkomstig van Leo Burnett Dubai en gaat aan de slag als executive creative director.
rod
rod

Rod Henriques is aangesteld als de nieuwe executive creative director EMEA van Dept. Hij gaat leiding geven aan de creatieve, design- en productieteams met een focus op de Benelux en de Nordics van het internationale digitale bureau met hoofdkantoor in Amsterdam. 

related partner content for mobile comes here

De benoeming volgt op het vertrek van executive creative director Max Pinas in maart dit jaar. Hij zat ruim vijftien jaar lang meer aan de 'experience-kant van de business' met een focus op Amsterdam. René Verbong leidde als ECD vijf jaar lang de creatieve vloer van Dept en vertrok in juli. Het is de bedoeling dat Henriques zich EMEA-breed op internationale klanten gaat richten met meer focus op creatie, meldt Dept desgevraagd. Een bredere rol dus.

Veel prijzen

Henriques heeft in de afgelopen twintig jaar ruime ervaring opgedaan bij diverse reclamebureaus wereldwijd, waaronder TBWA/Chiat/Day, Jung von Matt, Saatchi & Saatchi, McCann, BBDO en meest recent Leo Burnett in Dubai. Hij heeft talloze internationale reclameprijzen gewonnen -waaronder in Cannes- voor merken als P&G, Coca-Cola en Mastercard. 

Erwin Bossers, vice-president creative & media bij Dept: 'We zochten iemand die gelooft in de kracht van het combineren van creativiteit, media en technologie. Bovendien vind je niet zo gauw iemand als Rod, die met veel ervaring tóch bescheiden is.'

Henriques: 'Als techliefhebber wilde ik altijd al werken bij een bedrijf waar technologie, media en data centraal staan. De stap naar Dept voelde voor mij daarom natuurlijk.'

Henriques gaat bij Dept aan de slag voor klanten als Netflix, Bol, ING en Foot Locker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in