Overslaan en naar de inhoud gaan

(Golden oldie) Opzij, Kotler. Hier is het nieuwe marktsegmenteren

Het beste uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Houd maar op met het opdelen van de markt in segmenten, om je vervolgens in één daarvan te positioneren. Andersom is veel beter.

related partner content for mobile comes here

Was het een directe aanval op Kotler? Kunnen we de grondlegger van het segmenteren en positioneren nu ten grave dragen? ‘Zo was het in elk geval niet bedoeld’, zegt Frans van der Reep, strateeg bij KPN en lector e-business van de Hogeschool INHOLLAND. ‘Maar dit is wel heel groot. Dit rebelse onderzoekje gaat de kijk op de afnemer fundamenteel veranderen. Standaardsegmentaties voldoen niet meer.’

uit 2005.

Auteur Jeroen Siebelink

Beeld Maarten van Schaik

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in het jubileumchannel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in