Floriade lokt vakantieganger met reclameoffensief
Drie miljoen bezoekers zou de internationale tuinbouwtentoonstelling trekken, samen goed voor 32 miljoen euro, was de verwachting. Gastgemeente Haarlemmermeer stelde zich garant voor een sluitende exploitatie. Al snel na de opening op 6 april sloeg de twijfel toe, want er ontstondniet bepaald een stormloop op de kassa's. Vooral in de gemeente Haarlemmermeer kreeg men het benauwd. Als de Floriade minder dan 2,7 miljoen kijkers trekt, dan draait de gastgemeente op voor de kosten en die kunnen in de miljoenen euro's lopen.
De teller staat op 1.443.633 bezoekers. Dat is de stand van zondag 4 augustus. ‘We hadden eigenlijk de anderhalf miljoen al gepasseerd moeten zijn’, vertelde een voorlichter. ‘Drie miljoen, dat zal zeer moeilijk worden.’ In principe zijn 2,7 miljoen klanten voldoendeom de kosten te dekken. ‘Het is nog mogelijk, maar dan moeten we de komende maand nog een stevige inhaalslag maken’, zei De Groot. De Floriade sluit weliswaar pas op 20 oktober, maar de schoolvakanties zijn cruciaal. En die zijn op 6 september in Nederland en in de ons omringendelanden grotendeels afgelopen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe gemeente Haarlemmermeer heeft haar hoop gevestigd op het laatste reclameoffensief. ‘We wachten het effect even af'’, aldus woordvoerster L. Taillie. ‘Over twee weken komen we met een reactie.’
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid