Overslaan en naar de inhoud gaan

'Duurzaamheid voor consument nog te vaag begrip'

Duurzaamheid is voor veel mensen nog een te vaag begrip. Bedrijven gebruiken het te pas en te onpas om maar te laten zien dat ze mee doen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek met al naam ‘Dossier Duurzaam’ werd gehouden onder 1500 consumenten. Ruim 30 procent denkt bij duurzame producten in eerste instantie aan artikelen die langer meegaan en 16 procent van de ondervraagden verbindt duurzaamheid met producten die goed zijn voor het milieu.
'Groene campagnes' als CO2-compensatie voor vliegen staan wel bekend als duurzame acties, maar over de actie zelf bestaat veel scepsis onder het publiek.
Het zijn vooral de grote ondernemingen als Philips en Ikea en de energiebedrijven Nuon, Essent en Eneco die bij het publiek het vaakst worden gezien als duurzaam. Ze staan in ieder geval in de top van bedrijven die worden geassocieerd met duurzaamheid.

related partner content for mobile comes here

De reacties van het publiek op wat die bedrijven dan doen zijn volgens het onderzoek erg wisselend. Terwijl de een denkt dat Albert Heijn de smurfen duurzaam maakt, denkt een ander dat deze supermarktketen steeds meer gezonde producten levert die 'puur natuur' zijn. De Aldi is volgens een van de respondenten duurzaam omdat het de winkels sober houdt, terwijl een ander de energiebedrijven als duurzaam bestempelt omdat ze groene stroom leveren.

is een terugkerende studie, die bedoeld is om bedrijven sturing te geven aan het vertalen van duurzaamheid naar de consument. Het onderzoek wordt ieder kwartaal opnieuw uitgevoerd om te kijken hoe de consument reageert op nieuwe bedrijfsinitiatieven in de groene hoek. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in