Overslaan en naar de inhoud gaan

De terugkeer van de zegeltjes

Knippen en plakken wil de consument. Zelfs in de tijd van e-commerce bloeien de spaarprogramma's als nooit tevoren. En dat terwijl de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de jaren zestig leverden de volle spaarkaarten een leuk zakcentje op, tegenwoordig wordt er meestal in goederen uitgekeerd. Maar de populariteit van de spaarpunten en de vaste klantenkaarten is er niet minder om. Hoewel zelfs internetbedrijven ze toepassen, is het de vraag of deze beloningssystemen wel klantenbindend werken, meer omzet of grotere naamsbekendheid genereren. Volgens Nick Callaghan van THE Continuity Company in Neurenberg functioneert maar liefst tachtig procent van dergelijke klantenbinders helemaal niet. De oorzaak van dit falen is drieledig:
<> gebrek aan relevante communicatie,
<> geen aantrekkelijke aanbiedingen,
<> geen solide analyses van de doelgroep(en).

related partner content for mobile comes here

'Een klantenkaart is alleen maar een middel, het gaat om de kwaliteit van het systeem dat daarachter zit', aldus Limba. Ook Callaghan benadrukt dat de sleutel tot succes ligt in het aanspreken van de juiste doelgroep. 'Wij bieden de kaart aan slechts dertig procent van de klanten aan. We zijn er niet op uit om de koopjesjagers of de wisselkopers te belonen.'< SIZE=1>(media & marketing, april 2000)<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in