Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsresultaat RTL Nederland omhoog dankzij digitaal

RTL Nederland zag in de eerste negen maanden van dit jaar het bedrijfsresultaat met 5,5 procent stijgen tot 58 miljoen euro (was 55…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers die moederconcern RTL Group vanochtend bekendmaakte. RTL meldt dat er dit jaar ondanks druk op de reclame-inkomsten een winststijging genoteerd kan worden. Er werd een nettowinst gerealiseerd van 535 miljoen euro. Dat is 41,2 procent meer ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De onderneming schrijft de winstsprong toe aan een hogere operationele winst en het vrijvallen van een voorziening van in totaal 72 miljoen euro uit 2012.

related partner content for mobile comes here

De omzet daalde wel: met 1,5 procent tot ruim 4 miljard euro. Dat is vooral het gevolg van teruglopende inkomsten uit tv-reclame. Ook in Nederland nemen de reclame-inkomsten af. Alleen in Duitsland is er een lichte toename van deze inkomsten. Wel spreekt RTL van 'betere condities in de tv-reclamemarkt' vergeleken met de eerste negen maanden van vorig jaar.

De omzet uit online video advertising steeg 53 procent in Duitsland, 20 procent in Frankrijk en in Nederland 33 procent.

RTL Group houdt vast aan de verwachting dat het bedrijfsresultaat over heel 2013 boven de 1 miljard euro uitkomt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in