Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeeman maakt opnieuw een statement, dit keer met spotgoedkope sneakers

Na de bruidsjurk en gele boxer komt de winkelketen weer in opstand tegen (te) dure merken.
Zeeman-sneakers
Zeeman-sneakers

Waarom zijn sommige sneakers zo duur? Vroeg retailketen Zeeman zich af. De winkel ging op onderzoek uit en ontwikkelt twee soorten sneakers: een dure en een goedkope versie. Allebei goede stappers, maar met een groot prijsverschil. Met de campagne, gemaakt door Persuade Brand Interaction, wil Zeeman laten zien dat kwalitatieve sportschoenen helemaal niet duur hoeven te zijn.

related partner content for mobile comes here

Gehypte campagne

De prijzige schoenen (genaamd Hybrid Z) kosten 200 euro. Voor de productie en campagne gaat Zeeman hetzelfde te werk als high-end modemerken. De keten ontwikkelt een opvallend ontwerp en brengt slechts 500 stuks op de markt. Voor de campagne schakelt het merk influencers in (Lizzy van der Ligt, Yuki Kempees en Sanne Poeze).

Het goedkope model heet Basic Z en ontwikkelt Zeeman volgens zijn eigen werkwijze. Het maakt een eenvoudig ontwerp met basismaterialen. De sneakers zijn slechts 12,99 euro en Zeeman produceert in totaal 20 duizend stuks. Voor de sportschoen zet de textielsuper geen dure reclame in, maar alleen één duidelijke productfoto.

Protest

Zeeman maakt de schoenen uit protest tegen overdreven dure merken. Op deze website geeft de winkel uitleg over hoe de prijzen zijn opgebouwd, en waar je precies voor betaalt.

Het is niet de eerste keer dat de Zeeman met zo’n actie komt. Eerder maakte de winkel een bruidsjurk voor slechts 29,99 euro. 

Zeeman-bruidsjurk

Verkrijgbaarheid

De Hybrid Z is vanaf 2 juni drie dagen lang verkrijgbaar in een Amsterdamse pop-up store (Hobbemastraat 3). Online kunnen consumenten ze kopen via een zogenaamde raffle (verloting). De Basic Z sneaker is vanaf 2 juni te koop in de winkels en online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Wouter A

En het 'merk' FRANK op de Fashion Week enkele jaren geleden. Die schoenen passen hier mooi bij :)

Steven

Ik vind het eigenlijk een beetje een slappe campagne, waarom helemaal geen uitleg over hoe de schoenen gemaakt worden? Zijn ze zo goedkoop omdat de schoenen door kinderen in Bangladesh worden gemaakt? En omdat er goedkope en slechte materialen worden gebruikt?
Of worden de schoenen wel op een eerlijke manier vervaardigd en met duurzame materialen? Waarom zie ik daar dan niks over in de campagne?
Een goedkoop product maken is in deze tijd nou juist geen kunstje meer, kijk maar naar Primark.
I'm not impressed.

Carl Schipper

Perfect bedacht. Mooie executie. Alleen jammer (en mijn inziens een foutje...) dat op de hiel van het Basic-model groot de merknaam over de twee schoenen is geplaatst; dus: ZEE MAN. Had niet gehoeven.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in