Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola omarmt zijn grootste marketingblunder ooit en herlanceert New Coke

Het drankje New Coke flopte volledig in de jaren 80. Om de serie Stranger Things te promoten komt Coca-Cola met een herlancering.
New Coke
Een billboard van Coca-Cola voor New Coke in 1985
New Coke
Een billboard van Coca-Cola voor New Coke in 1985

Het nieuwe seizoen van de populaire Netflix-serie Stranger Things komt eraan. Voor Coca Cola een mooie gelegenheid voor een ludieke marketingactie. Het merk herlanceert New Coke, het drankje dat in de jaren 80 totaal geflopt is.

related partner content for mobile comes here

Fans kijken er al een tijdje naar uit: op 4 juli staat het derde seizoen van Stranger Things op Netflix. Op verzoek van de makers brengt Coca Cola het drankje New Coke weer op de markt. Het drankje werd in 1985 gepromoot als betere versie van de bekende Coca-Cola, maar dat bleek een grote marketingblunder.

Coca-Cola wilde met New Coke de concurrentie van Pepsi bijbenen, die marketing deed met sterren als Micheal Jackson. Maar het drankje werd allesbehalve goed ontvangen. De klachtenbrieven stroomden binnen en na tachtig dagen werd het uit de markt gehaald.

Speciaal voor de serie Stranger Things herlanceert Coca Cola het beruchte drankje. New Coke is te zien in de afleveringen van Stranger Things. Ook komt het merk met een beperkte oplage van 50 duizend stuks, te verkrijgen in Amerika. De actie is een slimme marketingtruc van de fabrikant. Netflix heeft een gigantisch bereik (150 miljoen abonnees wereldwijd) en het is een ludieke manier om het geflopte drankje opnieuw in de spotlights te zetten. Wie weet liggen de New Cokes binnenkort weer in de supermarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Niels V

"Netflix heeft een gigantisch bereik (1500 abonnees wereldwijd)"
Ik zou deze statistiek nog even een keer dubbel checken ;-)

Natasha Cloutier

Het is Michael, niet Micheal. Het is ook Coca-Cola en niet Coca Cola.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in