Overslaan en naar de inhoud gaan

Venco maakt campagne over typische Nederlandse eigenaardigheden

Op een humoristische wijze worden Nederlandse gewoontes, zoals mopperen over het weer, in beeld ingebracht.


Venco komt met een campagne waarin de boodschap ‘Lekker Nederlands’ centraal staat. De dropfabrikant wil met deze campagne, gemaakt door Alfred International, zijn huidige positie als marktleider versterken.

related partner content for mobile comes here

Dat verklaart Maaike Maagdenberg, marketing directeur Cloetta. ‘We willen de liefde voor het merk verder aanwakkeren. Daarom zijn we op zoek gegaan naar ons onderscheidend vermogen.' Door typische eigenschappen van Nederlanders op een humoristische uit te vergroten, wil Venco zijn Hollandse identiteit benadrukken, verklaart Maagdenberg.

In de campagne komt dan ook een weerman aan bod die altijd klaagt over het weer- zelfs als het heerlijk warm is. En onze regeltjescultuur wordt op ludieke wijze in beeld gebracht.

Eddy Salfischberger, managing partner bij Alfred International: 'In deze campagne zijn we teruggegaan naar de kern van het merk. We hebben een idee ontwikkeld waar we met Venco nog jaren op kunnen voortbouwen.'

De video's worden uitgerold op televisie, online en de winkelvloer. Ex-voetballer Ronald de Boer verzorgt de voice-over van de commercials.

Credits

Opdrachtgever: Venco
Bureau & Productie: Alfred International
Verantwoordelijk bij klant: Peter de Been, Bob Postma, Maaike Maagdenberg Strategie: Edward van de Ridder
 Art Director: Jorn Kruijsen  
Copywriter: Jeroen van de Sande  
Account: Mark de Leeuw  
RTV-producer: Vittoria Robijns  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in