Overslaan en naar de inhoud gaan

Slachtofferhulp-campagne: ‘Als verkeersslachtoffer ben je ook slachtoffer’

Verkeersslachtoffers bagatelliseren hun ongeluk. Campagne moet daar verandering in brengen.

Slachtofferhulp start een online campagne gericht op verkeersslachtoffers. De stichting merkt dat niet alle slachtoffers hulp zoeken bij Slachtofferhulp Nederland. De campagne, gemaakt door The Brave Ones, moet daar verandering in brengen.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek van Slachtofferhulp blijkt dat verkeerslachtoffers zich niet altijd slachtoffer voelen. Zo schijnen zij hun ongeluk vaak te bagatelliseren met opmerkingen als ‘Het ging niet expres’ en ‘Het is niet zo erg’.  Door dit soort gedachten zouden zij geen hulp zoeken.

Daarom lanceert de stichting een online campagne waarin slachtoffers hun verhaal doen en hopen zij anderen aan te sporen om hulp te zoeken. De campagne moet benadrukken dat Slachtofferhulp Nederland kan helpen bij praktische, juridische en emotionele hulp. Ook verwijst het naar de online community voor lotgenoten.

De campagne is geproduceerd in samenwerking met Bruut Amsterdam.

Diverse media, zoals RTL Nieuws en NOS, pikten de campagne op. 

Credits

Verantwoordelijk aan klantzijde: Veronique Hoogendoorn, Yvette Riegen 
Strategie en creatie: The Brave Ones
Productie: Bruut Amsterdam
Regie: Claudio de Oliveira Marques
Fotografie: Jasper Zwartjes
Castingburo: Borgman Augustinus

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in