Overslaan en naar de inhoud gaan

Ron Boszhard ambassadeur van de Nationale Sport Loterij

De loterij is in het leven geroepen door Hillenaar om noodlijdende -amateur- sportverenigingen te steunen.
Ron Boszhard ambassadeur van de Nationale Sport Loterij
Ron Boszhard ambassadeur van de Nationale Sport Loterij
© Hillenaar
Ron Boszhard ambassadeur van de Nationale Sport Loterij
Ron Boszhard ambassadeur van de Nationale Sport Loterij
© Hillenaar

Ron Boszhard is de ambassadeur van de Nationale Sport Loterij. De loterij, in het leven geroepen door Hillenaar en enkele ondernemers uit de mediawereld, is speciaal opgezet om, op korte termijn, geld in te zamelen voor sportverenigingen die het door alle beperkende maatregelen zwaar hebben. Een lot kost tien euro. Daarvan gaat volgens Hillenaar zeven euro direct naar de vereniging die deelnemers zelf uitkiezen. De loterij is een online initiatief. Op het platform van de loterij kunnen deelnemers zelf het aantal loten dat ze willen kopen selecteren. 

related partner content for mobile comes here

De televisiepresentator krijgt de eer het publiek via commercials op zowel radio als tv op te roepen om massaal hun eigen sportvereniging te steunen onder het motto: ‘Alle cluppies hebben het heel hard nodig.’ 

 Ron Boszhard ambassadeur van de Nationale Sport Loterij
Ron Boszhard ambassadeur van de Nationale Sport Loterij

Belang sport en sportverenigingen

Boszhard vindt dat de amateursport wel een steuntje kan gebruiken in deze bijzondere tijden. ‘Bewegen is nu belangrijker dan ooit en de amateurverenigingen zijn ontzettend belangrijk voor mensen. Ze draaien op vrijwilligers en zijn afhankelijk van contributies, kantine inkomsten en sponsoren. Door Corona is dat allemaal onder druk komen te staan. Het is belangrijk dat verenigingen overeind blijven. En mensen van alle leeftijden  op een laagdrempelige manier kunnen blijven bewegen. Bij hun eigen cluppie.' 

 Ron Boszhard ambassadeur van de Nationale Sport Loterij
Ron Boszhard ambassadeur van de Nationale Sport Loterij

Zichtbare doelstellingen

De presentator legt uit dat mensen hun eigen vereniging kunnen steunen en ook nog eens kans maken op mooie prijzen. De televisiepresentator zegt zich verbonden te voelen met het verenigingsleven. ‘Mensen weten dat ik veel affiniteit voel met de amateursport.’ Hij wijst daarbij op het persoonlijke en regionale karakter van de loterij.


‘Juist dat element spreekt me erg aan. Verenigingen kunnen een eigen doel aan de actie koppelen. Denk bijvoorbeeld aan het opknappen van de kleedkamers. Op de site zie je precies hoeveel geld er is opgehaald en hoeveel nog nodig is om het beoogde doel te behalen. Samen gaan we voor succes. En halen we zoveel mogelijk geld op voor de amateursport in Nederland.’

Trekking en prijzen

De trekking vindt plaats op 24 september 2021. Hillenaar: ‘Deelnemers maken kans op grote prijzen, waaronder splinternieuwe auto’s en iPhones.'

De opbrengsten voor verenigingen worden wekelijks uitbetaald. Er zijn slechts 600.000 loten beschikbaar. 

De Nationale Sport Loterij heeft een vergunning van de Nederlandse Kansspelautoriteit.

Lees ook: Hillenaar Outdoor verschuift focus volledig naar digitaal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in