Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijswinnende campagne Eindhoven Merkwaardig zamelt geld in voor Kledingbank

Niet iedereen kan (nieuwe) merkkleding veroorloven. Daarom introduceerden Fama Volat een unieke kledinglijn met opmerkelijke opdruk.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Prijswinnende campagne Eindhoven Merkwaardig zamelt geld in voor Kledingbank
Prijswinnende campagne Eindhoven Merkwaardig zamelt geld in voor Kledingbank

Inspiratie voor een nieuwe campagne kun je overal vandaan halen, uit je eigen omgeving, via social media, door te reizen maar ook door te kijken naar anderen. En al helemaal door te kijken naar campagnes die een prijs hebben gewonnen. Wij lichten daarom een aantal cases uit die zijn bekroond met een SAN Accent: dé prijs voor adverteerders en mediabureaus.

De case

De kledingbank had nieuwe donaties nodig om klanten beter te kunnen helpen. De Kledingbank is een non profit organisatie met als doel het doorgeven van goed herbruikbare kleding voor hen die het hard nodig hebben, maar het (tijdelijk) niet kunnen betalen.

Het concept

Veel jeugd draagt merkkleding als statussymbool. Maar niet iedereen kan (nieuwe) merkkleding veroorloven. De kloof tussen arm en rijk wordt hierdoor pijnlijk zichtbaar. Om dit punt te maken, en tevens geld in te zamelen voor de kledingbank Eindhoven, introduceerden Fama Volat een unieke kledinglijn met opmerkelijke opdruk. Bijzondere shirts met daarop 'merken' als; Lacosteveel, Adidasduur, No Balance & Straatarmani.

Media- en middelenstrategie

De shirts, gedragen door bekende Eindhovenaren, legden het onderwerp op tafel en zorgden voor de nodige discussie en awareness. Het werd opgepakt door diverse landelijke media. Van TROUW tot RTL Nieuws en van 3FM tot Editie NL. De shirts waren niet te koop, je kreeg het shirt bij een eenmalige donatie aan de kledingbank.

Benieuwd naar het volledige succesverhaal van Eindhoven Merkwaardig? Jeroen Manders van Fama Volat vertelt meer op dpggrow.nl!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in