Overheidscampagne tegen huiselijk geweld laat 'trendbreuk' zien
Volgens Tom Peeters, strategy director bij Publicis Groupe, is het de eerste keer dat de kijker in het hoofd van de omstander kruipt.
De overheid komt met de campagne ‘Het houdt niet op, totdat je iets doet’. Hiermee wil het mensen oproepen om in actie te komen bij vermoedens van huiselijk geweld. De campagne, opgezet in samenwerking met Publicis Groupe, laat een trendbreuk zien. ‘Dit is de eerste keer dat de commercial in het hoofd van een omstander kruipt’, zegt Tom Peeters, strategy director bij Publicis Groupe.
Huiselijk geweld en kindermishandeling is één van de grootste geweldsproblemen in Nederland. Uit onderzoek van de overheid blijkt dat drie op de tien mensen hun vermoedens alleen met hun partner bespreken of hier helemaal niet over praten. De campagne moet mensen aansporen om iets met die vermoedens te doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid