Overslaan en naar de inhoud gaan

Overheidscampagne tegen huiselijk geweld laat 'trendbreuk' zien

Volgens Tom Peeters, strategy director bij Publicis Groupe, is het de eerste keer dat de kijker in het hoofd van de omstander kruipt.

De overheid komt met de campagne ‘Het houdt niet op, totdat je iets doet’. Hiermee wil het mensen oproepen om in actie te komen bij vermoedens van huiselijk geweld. De campagne, opgezet in samenwerking met Publicis Groupe, laat een trendbreuk zien. ‘Dit is de eerste keer dat de commercial in het hoofd van een omstander kruipt’, zegt Tom Peeters, strategy director bij Publicis Groupe.

Huiselijk geweld en kindermishandeling is één van de grootste geweldsproblemen in Nederland. Uit onderzoek van de overheid blijkt dat drie op de tien mensen hun vermoedens alleen met hun partner bespreken of hier helemaal niet over praten. De campagne moet mensen aansporen om iets met die vermoedens te doen.  

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in