Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike haakt in op onverwachte comeback van Tiger Woods

Het merk zet zijn 'Dream Crazy'-campagne voort en komt met een video over de carrière van Tiger Woods.

Tiger Woods won gisteren zijn vijftiende majorzege bij US Open. Vlak nadat hij zijn laatste putt maakte, plaatste Nike de commercial op Twitter. Het is niet de eerste keer dat Woods in een reclame-uiting van Nike verschijnt. Het Amerikaanse sportmerk werkt al jaren met hem samen en is de enige sponsor die hem trouw bleef nadat zijn seksschandalen een paar jaar geleden naar buiten kwamen.

related partner content for mobile comes here

Woods is terug van weggeweest. Hij won zijn laatste major in 2008 en kreeg daarna te maken met persoonlijke en fysieke problemen. Zo scheidde hij van zijn vrouw en kreeg te maken met een hardnekkige rugblessure. Ook Woods zelf betwijfelde of hij nog wel een major zou winnen, maar sinds gisteren is zijn comeback definitief en dat viert Nike met een commercial.

Ups and downs

Het filmpje, gemaakt door Wieden & Kennedy, gaat over de hoogte- en dieptepunten van de sporter. De begeleidende tekst: Het is gek om te bedenken dat een 43-jarige, die alle hoogte- en dieptepunten heeft gemaakt en zojuist zijn vijftiende major heeft gewonnen, dezelfde droom najaagt als een 3-jarige.’ Vervolgens komt Woods als kind in beeld, die zegt dat hij Jack Nicklaus gaat verslaan - Nicklaus heeft achttien majors op zijn naam staan. Het spotje eindigt met de beroemde slogan: ‘Just do it’.

Vreemdgaan

Woods heeft geen smetteloos verleden en daarom krijgt de commercial ook kritiek. Sommigen beweren dat Nike wegkijkt van zijn seksuele escapades. In 2009 kwam aan het licht dat hij zou vreemdgaan. Sponsoren zeiden destijds massaal hun samenwerking met hem op. Zo verdwenen reclamespotjes van Pepsi en Gillette van de tv. Ook werd het sportdrankje ‘Tiger Focus’ werd uit de markt gehaald door Gatorade. Alleen Nike bleef de golfmiljardair trouw.

Nike-commercial met Tiger Woods uit 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in